اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

 نخستین همایش بین المللی مدیریت آموزشی ایران در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور وابسته به وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی گردید ، متن فراخوان مقالات و پوستر همایش در پایگاه اینترنتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور درج شده است.

گام سوم: تعیین متدلوژی مقاله

28 شهریور 1395

حالا که می دانیم موضوع مقاله ما چیست و چه یافته ارزشمندی را می خواهیم ارایه کنیم، بایستی مشخص کنیم که چگونه این یافته ارزشمند را با روش علمی به دست آورده ایم (متدلوژی مقاله). در مثال بالا، متدلوژی تحقیق ما می تواند انجام یک مقایسه آماری بین توان حافظه یک گروه کنترل (افرادی که از جستجوی اینترنتی استفاده نمی کنند) و یک گروه اصلی (افرادی که به میزان قابل توجهی در روز از جستجوی اینترنتی استفاده می کنند) باشد. حتی گاهی مشاهده دقیق یک پدیده (مثلا در مطالعات اکتشافی کیفی) می تواند یک روش مناسب پژوهش باشد. متدلوژی مناسب بایستی تضمین کند که یافته های صحیح هستند (روایی) و قابل اتکا هستند (پایایی)

اصل در مقالات علمی این است که هیچ حرفی بدون استدلال و پشتوانه علمی پذیرفته نیست. روش علمی، به صورت کلی یعنی گردآوری سیستماتیک شواهد و استدلالاتی که به صورت منطقی تحلیل شده باشند به شکلی به صورتی صحیح و قابل اتکا یافته تحقیق را پشتیبانی کنند. به عبارت دیگر، روش یا متد یک تحقیق همان مسیر رسیدن از مقدمات تحقیق به یافته های تحقیق است. این مسیر، بایستی این امکان را به مخاطب بدهد که بتواند از درستی و قابلیت اتکای یافته های مطرح شده مطمئن شود. این دو شاخص را به ترتیب روایی (Validity) و پایایی (Reliability) یافته های تحقیق می نامند. متدلوژی مقاله بایستی مبتنی بر پاردایم تحقیق مشخصی باشد، به صورت شفاف و سیستماتیک انجام شده باشد و به شکلی باشد که در نهایت برای استخراج یافته های تحقیق (نوآوری های مقاله) کفایت بکند. اصطلاحات متدلوژی باید مانند وسیله نقلیه قابل اتکایی باشد که مسافران را به درستی به مقصدی که مدنظر است برساند.

پژوهشگران گرامی،لطفا از محورهای همایش مدیریت آموزشی دیدن کنید.برای برخورداری از مزایا و گواهینامه علمی در این مرکز که افتخار برگزاری نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران را از آن خود کرده است ثبت نام کنید.

 

کلمات کلیدی:مدیریت، مدیریت آموزشی، آموزش، سازمان، سازمان‌های اطلاعاتی،آموزش عمومی ، آموزش عالی ، علم  ، پژوهش ، سیاستگذاری آموزشی ، فرآیندهای آموزشی ، راهنمایی ، نظام آموزشی  ، رهبری آموزشی ، کارآفرینی ، آموزش ، مدیریت آموزش ، یافته های علمی ، اصول آموزشی ، نظریه های آموزشی ، مدیریت دانش ، دستاوردهای علمی ، اصول مدیریت آموزشی ، مدیریت عمومی ،مديريت ،همایش،راهبردي، پيش‌بيني فناوري، اجماع خبرگان، تحليل روند، چرخه‌ي عمر فناوري،مقاله،مفاله نویسی


493
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
 

 
Captcha


 

Image result for ‫تلگرام‬‎کانال تلگرامی رسمی کنگره بین المللی بهبود مدیریت و نظام آموزشی ایران

 

تماس با دبیرخانه

021-36621318

021-36621319

 

02189786524

conf.ntpco[at]gmail.com






مرکز همایش